• Betala med Klarna
  • Snabb leverans
  • Fri frakt över 699,-

Reklamation

Reklamation och garanti

Våra produkter är gjorda för att hålla, men det kan ändå uppstå situationer där produkten inte lever upp till förväntningarna.



Viktiga punkter vid reklamation:

  • Reklamationer ska enligt konsumentköplagen riktas till säljaren eller försäljningsstället, alltså där produkten köptes.
  • Du behöver visa upp ett inköpsbevis (kvitto eller kontoutdrag) med pris och datum för att kunna reklamera din produkt.


Här anmäler du din reklamation:

Alla reklamationer från privatkunder som har köpt sin produkt på denna webbplats ska anmälas via vår returportal. Formuläret guidar dig enkelt genom processen, och obligatoriska fält är markerade med (*). Du kan endast registrera ett ärende åt gången, och om du har flera reklamationer behöver dessa läggas in separat.



Är du företagskund (B2B) och ska registrera en reklamation mottagen via butik? Då anmäler du ärendet via Ultimate Nordics reklamationsformulär på följande sida:
https://www.ultimatenordic.com/reklamasjon



Livstidsgaranti

Vi erbjuder livstidsgaranti på alla våra hällar och kaffepannor. Det gäller även hällar som ingår i våra set. (Observera att livstidsgarantin gäller hällar och inte kompletta set – gasolslangen bör till exempel bytas ut vart femte år.)

Garantin gäller vid materialfel vid normalt bruk. Om något händer med din häll ber vi dig i första hand kontakta din återförsäljare. Har du köpt produkten via vår hemsida är du varmt välkommen att kontakta oss direkt. Om produkten du reklamerar inte längre finns i sortimentet ersätter vi den med en likvärdig produkt.